Motivation to Remeber, MTR
Motywacja odgrywa kluczową w momencie kodowania. Możesz nauczyć wykorzystać wiedzę o MTR, świadomie ją uruchamiając pewien proces: Każ uczniom zwrócić na to uwagę na to co mają zapamiętać i wypowiedzieć zdanie Chcę to zapamietać, a następnie konieczne jest wiedzę utrwalić, opowiadając o niej komuś. O wiele efektywniejsze będzie bawienie się nią, opowiadanie o niej, ożywianie jej za pomocą historyjek i gestów. Jeśli uczeń uczy ucznia to nauka jest efektywniejsza niż gdyby samodzielnie przerabiał materiał. Im więcej uczeń zna szczegółów tym większe jest prawdopodobieństwa ich odtworzenia. Ważne jest aby uczeń mógł wyróżnić daną informację, nadać jej bardziej osobisty charakter, sprawić by z czymś się kojarzyła. Uczeń pamięta szczegóły, które miały dla niego osobiste znaczenie. W danej chwili uczeń myśli, że wie to co wie, ale wie tylko to co potrafi sobie przypomnieć.
Write a comment