Autorskie opracowanie kwestionariusza. Przykład zastosowania na języku angielskim. Lekcje prowadzone modelem 4ALL Edukacja

Kwestionariusz do badania motywacji  uczniów

Twierdzenia

tak

raczej tak

ani tak ani nie

raczej nie

nie

1. W czasie lekcji chcę się nauczyć jak najwięcej.

5

4

3

2

1

2. Uczę się angielskiego bo jest przydatny.

5

4

3

2

1

3. Angielski jest łatwy jeśli się go systematycznie uczy.

5

4

3

2

1

4. Chcę być najlepszy w grupie.

5

4

3

2

1

5.Gdy dostanę nie zadowalającą mnie ocenę, staram się ją poprawić.

5

4

3

2

1

6. Do nauki mobilizuje mnie groźba otrzymania niskiej oceny.

5

4

3

2

1

7. Systematycznie przygotowuję się do lekcji i sprawdzianów.

5

4

3

2

1

8. Często zdarza mi się przerwać uczenie się do sprawdzianu, ponieważ znajduję ciekawsze zajęcie.

1

2

3

4

5

9. W czasie lekcji częściej rozmawiam z koleżankami/kolegami, niż słucham nauczyciela.

1

2

3

4

5

10. Po lekcjach, jak czegoś nie rozumiem, to doszukuję informacji w książkach lub w Internecie lub pytam nauczyciela.

5

4

3

2

1

11. Odmawiam sobie wyjścia ze znajomymi, jeżeli  wiem, że nie odrobiłem jeszcze pracy domowej.

5

4

3

2

1

12. Uczę się zazwyczaj dlatego, że chcę pogłębiać swoją wiedzę

5

4

3

2

1

13. Jeśli się uczę to tylko dla ocen.

5

4

3

2

1

14. Ważniejsza dla mnie jest moja wiedza a nie ocena.

5

4

3

2

1

15. Uczę się gdyż chcę rozumieć angielskie piosenki, filmy, gry komputerowe.

5

4

3

2

1

16. Uczę się bo każą mi rodzice.

5

4

3

2

1

17. Lubię się uczyć angielskiego.

5

4

3

2

1

18. Uczę się żeby w przyszłości mieć dobrą pracę.

5

4

3

2

1

19. Uważam, że zrobiłem duże postępy po roku nauki w gimnazjum.

5

4

3

2

1

20. Na lekcji poznaję strategie, które pomagają mi się uczyć (np. słówek)

 

 

 

 

 

21. Nauczyciel dobrze tłumaczy lekcję

 

 

 

 

 

Co należy zmienić na lekcji języka angielskiego żebyś mógł się go dobrze nauczyć?

Co Ty powinieneś zrobić żeby się dobrze nauczyć angielskiego?

Kwestionariusz do badania motywacji  uczniów obejmuje trzy istotne w badaniu wskaźniki:

1.         Pilność (3,7, 8,9,10,11)

– umiejętność wytrwałego dążenia do postanowionego celu mimo zakłóceń i pokus napływających z zewnątrz; gotowość panowania nad własnymi słabościami i adekwatnego przystosowania się do wymogów środowiska.

2.         Motywację wewnętrzną  (1, 5,12,14,15,17)

– ciekawość połączona z nastawieniem na wewnętrzny (osobisty) rozwój. Z  cechą tą wiąże się podejmowanie działań dla głęboko zinternalizowanych celów wyższych; chęć zdobywania wiedzy, nabywania doświadczenia, poszerzania własnych kompetencji. Osoby charakteryzujące się silną wewnętrzną motywacją do nauki uczą się niezależnie od ocen i zachęt ze strony nauczycieli, rodziców i innych środowisk. Są ciekawe wiedzy i chętne do ponoszenia wyrzeczeń na rzecz jej zdobycia.

3.         Motywacja zewnętrzna (2,4,6,13,16,18)

– nastawienie na gratyfikacje pochodzenia zewnętrznego. Cecha ta charakteryzuje uczniów podejmujących działania edukacyjne w głównej mierze instrumentalnie w celu dążenia do zewnętrznych korzyści i unikania strat. Uczniowie charakteryzujący się wysokim poziomem tej cechy przywiązują dużą wagę do ocen, porównują się z innymi, są podatni na informację zwrotną i wrażliwi na zachęty do nauki ze strony otoczenia.

kontakt: aga_102@tlen.pl

Zapraszamy na szkolenia stacjonarne i online. Wydajemy stosowne zaświadczenia.

  • Motywacja Kellera
  • Strategie ABC
  • Metapoznanie
  • Instruktażowe nauczanie 4ALL
  • Cykl Kolba
  • CLIL
  • Prawo oświatowe
  • Licencje Creative Commons

Komentarze

Comments: 38
  • #38

    Lidia.Bugiera@gmail.com (Thursday, 09 February 2023 12:16)

    Witam. Jestem zainteresowana szkoleniem z zakresu motywacji Kellera. Proszę o informacje.

  • #37

    Agnieszka (Monday, 07 November 2022 20:36)

    Witam, jestem zainteresowana szkoleniem CLIL, proszę o informację

  • #36

    Sandra (Friday, 25 June 2021 13:43)

    Dzień dobry,
    Poproszę o przesłanie oferty najbliższego szkolenia CLIL na adres szagorska1@yahoo.pl
    Dziękuję i pozdrawiam!

  • #35

    Joanna (Thursday, 25 June 2020 00:36)

    dzień dobry, kiedy będzie organizowane szkolenie CLIL online?
    pozdrawiam serdecznie
    Joanna

  • #34

    CLIL (Thursday, 16 April 2020)

    Również jestem zainteresowana szkoleniem CLIL online. Czy będzie ono możliwe i jeśli tak, to w jakiej cenie?

  • #33

    Anna (Friday, 24 January 2020 21:15)

    Ile kosztuje szkolenie online CLIL?

  • #32

    Gaga (Sunday, 06 October 2019 19:00)

    Absolutna rewelacja-gdzie kurs?

  • #31

    4ALL (Thursday, 01 August 2019 11:58)

    Dementujemy style uczenia się, propagujemy nauczanie w oparciu o pojęcia kluczowe. O stylach uczenia i mitach na ten temat pisałam w czasopiśmie „Sygnał”
    Szkolenia będą online.

  • #30

    Dorota (Tuesday, 11 June 2019 21:46)

    Czy nadal szkolicie w zakresie 4ALL?
    D. Pasek

  • #29

    Style uczenia się (Wednesday, 24 April 2019 19:32)

    Kochani, style uczenia się to MIT. Koncepcja fajna i szczytna, ale niestety nieprawdziwa. Było wiele badań i metaanaliz - nie znaleziono koncepcji, która by się obroniła.

  • #28

    Kazik (Sunday, 21 October 2018 15:04)

    Rewalacja

  • #27

    Aneta (Thursday, 21 September 2017 06:56)

    Gdzie szkolenia?

  • #26

    Rodzic (Monday, 11 September 2017 21:39)

    To powinno być obowiązkowe w polskiej szkole.

  • #25

    jejku (Sunday, 10 September 2017 19:43)

    To najlepsza strona w historii, każdy nauczyciel powinien się z tego uczyć

  • #24

    Oczkiem w Edukację (Saturday, 09 September 2017 12:26)

    Wyśmienicie skomponowany projekt, wyobrażam sobie sukcesy uczniów i ich zaangażowanie ��

  • #23

    %AE (Thursday, 17 August 2017 09:19)

    Rewelacja i jeszcze raz rewelacja!!!!

  • #22

    nauczyciel (Wednesday, 16 August 2017 12:40)

    jestem pod wrażeniem. SZOK

  • #21

    Kamagra 100mg (Thursday, 13 July 2017 16:15)

    Extra Super Viagra

  • #20

    Katarzyna (Friday, 02 June 2017 08:46)

    imponujące

  • #19

    Beata (Thursday, 01 June 2017 12:40)

    Bardzo dobra strona, zamawiam szkolenie

  • #18

    Małgosia (Thursday, 25 May 2017 21:02)

    Absolutna rewelacja

  • #17

    kasia (Thursday, 25 May 2017 09:09)

    bardzo dobra strona, każdy nauczyciel powinien ja zobaczyć

  • #16

    Zatyrany (Tuesday, 23 May 2017 19:58)

    Rewelacyjnie dobrane filmy do wyjaśniania.Strona masakra

  • #15

    blelel (Tuesday, 23 May 2017 08:34)

    dawno nie widziałam tak dobrego nauczania

  • #14

    mateucz (Thursday, 18 May 2017 10:12)

    ŚWIETNIE SIĘ NADAJE NA SZKOLENIA DLA BIZNESU. MA TROCHĘ BŁĘDÓW ALE SUPER

  • #13

    Gosia (Friday, 28 April 2017 06:20)

    Rewelacja, rewelacja o tym trzeba mówić głośno.Ktoś coś fajnego wymyślił

  • #12

    bufa (Saturday, 22 April 2017 20:44)

    to mogą być najbardziej profesjonalne szkolenia-bogatctwo materiałów

  • #11

    Nauczyciel (Friday, 21 April 2017 21:38)

    skąd materiały?

  • #10

    Marek (Friday, 21 April 2017 21:36)

    świetne

  • #9

    beata (Saturday, 08 April 2017 08:08)

    rewelacja

  • #8

    komik (Friday, 07 April 2017 11:57)

    rewelacja-wracam tutaj codziennie

  • #7

    beatriceku (Tuesday, 04 April 2017 12:16)

    znalazłam szkolenia na printerescie. Uwielbiam te stronę. Masę rzeczy wykorzystuje na lekcjach. Jak ud się stworzyć grupę chcemy szkolenia

  • #6

    katarzyna (Monday, 03 April 2017 11:05)

    chcę się zapisać na szkolenie

  • #5

    lilula (Monday, 03 April 2017 10:33)

    Najlepsza strona jaką widziałam

  • #4

    kujon (Tuesday, 28 March 2017 08:17)

    rewelacja

  • #3

    zygała (Tuesday, 17 January 2017 09:13)

    Rewelacyjna strona dla nauczycieli

  • #2

    Agnieszka (Tuesday, 17 January 2017 09:12)

    Zapraszam wszystkich zainteresowanych do współpracy

  • #1

    agatajas (Sunday, 21 February 2016 09:01)

    Fajny program do nauki podobny do bardzo Innowacyjne metody angielskiego z Preply http://www.academia.info.pl/korepetycje-z-preply-korepetycje-j-angielski-gdansk

Autor strony: Agnieszka Jastrzębska-opracowania własne chronione prawem autorskim, proszę nie kopiować materiałów. Nie jest możliwe zaplanowanie prawidłowo lekcji bez wcześniejszego szkolenia. Materiały poglądowe

Problem: szkolna rzeczywistość logiczna a intuicyjny świat przyszłości.