Jeśli nie spotkałeś się z terminem "pozytywna edukacja", to są dwa proste pytania, które pomogą ci zilustrować, czym ona jest ?
Jeżeli jesteś nauczycielem opisz w jednym lub dwóch słowach, czego/co najbardziej chcesz dla swoich uczniów?
Jeżeli jesteś rodzicem opisz w jednym lub dwóch słowach, czego/co najbardziej chcesz dla swoich dzieci?
Nauczyciele najczęściej odpowiadają - "Dla moich uczniów chcę: żeby mieli osiągnięcia, żeby lepiej myśleli, odnosili sukcesy, żeby byli zgodni, zwiększali umiejętności czytania ze zrozumieniem, większego zdyscyplinowania". Nauczyciele pragnęli osiągnięć, mistrzostwa.
Rodzice odpowiadali: „Szczęścia, zaufania, zadowolenia, równowagi, życzliwości, zdrowia, satysfakcji.
Rodzice najbardziej pragnęli dobrego samopoczucia dla swoich dzieci.
Martin Seligman postawił te pytania tysiącom rodziców i nauczycielom stwierdził, że odpowiedzi nie pokrywały się. Obie grupy prezentowały zupełnie odmienne wartości.
Można się teraz zastanowić dlaczego tak wielu rodziców jest niezadowolonych z systemu edukacji?Może wobec tego przyjąć wniosek z badań o konieczności włączenia Pozytywnej Edukacji w system szkolny. Elementy Edukacji Pozytywnej skoncentrowane na kształceniu konkretnych umiejętności pomogą uczniom wzmacniać prawidłowe relacje, budować pozytywne emocje, zwiększać odporność na różnego rodzaju przeciwności oraz zdolności do efektywnego uczenia się dając im dobre samopoczucie. Edukacji Pozytywna oferuje solidne podstawy, na których uczniowie mogą zbudować udane życie czyli odpowiada na potrzeby rodziców.
Nauczyciele, mogą mieć wątpliwości odnośnie włączania Edukacji Pozytywnej w planowanie lekcji, obawiając się utraty cennego czasu, który mogliby wykorzystać na przygotowanie do testów i egzaminów. Przecież wymiernym sukcesem nauczyciela są wyniki uczniów ale czy to jest również wymierny sukces ucznia?
Współczesna edukacja jednak zadaje pytanie – jak zwiększyć samoświadomość uczniów, poprawić ich samokontrolę i zwiększyć ich odporność na wszelkiego rodzaju trudności. Wiele programów edukacyjnych podkreśla jak ważne stało się wzmacnianie zanikających relacji międzyludzkich i zadaje pytanie jak odbudować tę sferę życia? Jak odkrywać mocne strony uczniów?
Ważne aby pamiętać- szczęście i osiągnięcia szkolne nie wykluczają się wzajemnie. Badania przeprowadzone przez Alejandro Adlera i powtórzone przez Martina Seligmana wyraźnie podkreślają, że włączenie Edukacji Pozytywnej w programy szkolne może poprawić zarówno dobre samopoczucie uczniów jak i wyniki w standardowych testach.
Write a comment
Extra Super Viagra (Thursday, 13 July 2017 18:44)
Kamagra Oral Jelly