Zmodyfikowana metoda ACRS Kellera- etapy lekcji
Etap lekcji |
strategie |
Pytania |
Uwaga |
Wywołaj konflikt miedzy aktualną wiedzą uczniów a tym co mówi teoria którą chcesz nauczyć. Zastosuj humor dowcip Zastosuj symulację, rolę |
Co mogę zrobić, aby uchwycić uwagę oraz zainteresowanie tematem uczniów? Jakich taktyki użyć, aby utrzymać uwagę uczniów?
|
znaczenie |
Powiedz uczniom jak nowe treści wpłyną na poprawę ich dotychczasowych umiejętności. Tu i teraz oraz w przyszłości Użyj analogii aby połączyć ich wcześniejsze doświadczenia z nowa wiedzą Daj uczniom wybór jakie strategie zastosują aby osiągnąć cel. Pokaż im różne strategie nauczenia się nowego materiału.
|
Czy znam potrzeby moich uczniów-style uczenia? Wiem jak zastosować odpowiednie metody pracy? Jak mogę wpłynąć na dokonanie wyboru i poczucie, odpowiedzialności za naukę? W jaki sposób mogę powiązać z nowa wiedzę z wcześniejszym doświadczeniem?
|
Zaufanie |
Pokaż uczniom kryteria oceny nowych umiejętności. Stopniuj trudność zadań aby uczniowie na każdym etapie mogli przeżywać sukces. Zastosuj pytania metapoznawcze aby uczniowie mogli monitorować swoja naukę. Przyczyń się aby uczniowie mogli przejąć odpowiedzialność za własny sukces- wewnętrzne umiejscowienie kontroli.
|
Jak mogę pomóc uczniom budować pozytywne oczekiwania sukcesu? Jak doświadczenie wsparcie w procesie uczenia się zwiększa przekonania uczniów o ich kompetencjach? Czy uczniowie swoje wysiłki przypisują swojej pracy ?
|
satysfakcja |
Pozwól uczniom na wykorzystanie nowo nabytych umiejętności w nowych sytuacjach, możliwość przeżywania sukcesu Staraj się nieregularnie wzmacniać prace uczniów.
|
Jak zainicjować sytuacje w której uczniowie z sukcesem mogliby wykorzystać nowo nabytą wiedzę? Co zapewni wzmocnienie sukcesów uczniów? Jak mogę pomóc uczniom zakotwiczyć pozytywne uczucie o swoich osiągnięciach
|
Lekcja wychowawcza z zastosowaniem modelu ARCS
Temat : Pisanie podania o przyjęcie do szkoły i pracy- Moje CV
Cel: Umiejętność poprawnego napisania swojego podania do szkoły oraz CV
1.Uwaga
Podniecenie: Uczniowie odgrywają rolę pracodawcy mającego zatrudnić osobę do pracy. Otrzymują 10 przykładowych podań i Cv oraz w grupach decydują dlaczego daną osobę zdecydowali się zatrudnić a inne podania odrzucić.
2.Trafność
Pokazanie uczniom jak umiejętność poprawnego napisania CV i podania wpłynie na przyjęcie do szkoły oraz w przyszłości do pracy. Jakie znaczenie ma nauczenie się poprawnego zredagowania pisma urzędowego.
Orientacja cel - jak wiedza pomoże w przyszłości.
Prezentacja filmów, w których ludzie wypowiadają się na temat swojego sukcesu dzięki umiejętności pisania skutecznego CV.
Na podanych przykładach sporządzenie charakterystyki „dobrego i złego CV „
3. Zaufanie
Uczniom podano kryteria oceny ich własnego podania i CV tak aby mogli przeżyć sukces w praktyce nowej umiejętności.
4.Satysfakcja
Zewnętrzne nagrody – zapewnienie pozytywnego wzmocnienia. Opracowanie materiałów rozpowszechnianych w szkole ” Poprady skutecznego pisania Cv i podania do szkoły"