Cykl D. Kolba gdy spojrzeć z punktu widzenia ucznia wyjaśnia naturę procesu uczenia się czyli jak się uczyć a z punktu widzenia nauczyciela to sposób na zorganizowanie i zaplanowanie zajęć dydaktycznych ale nie tylko. Jest to rewelacyjne narzędzie ukazujące, że doświadczanie błędów i porażek jest niezbędnym, a może niezastąpionym elementem doskonalenia siebie.
Wykorzystanie w praktyce nauczycielskiej 4-etapowego cyklu lekcji pokazuje, że kiedy uczniowie bazują na własnych wcześniejszych doświadczeniach, proces uczenia staje się przyjemniejszy i bardziej satysfakcjonujący. Uczniowie częściej generują pomysły, dokonują indywidualnych wyborów a samo podejście do wyzwań odbywa się w atmosferze wsparcia. Potrafią prosić o pomoc w sytuacjach trudnych i zaczynają korzystać z bardziej dojrzałych i konstruktywnych sposobów radzenia sobie z problemami. Kultywuje się w nich świadomość, że próba zrobienia czegoś jest nieraz ważniejsza niż wynik a efektywne uczenie wymaga niewielkich kontrolowanych czynności odbywających się poza strefą komfortu.
Czy twoi uczniowie niechętnie pogłębiają swoje umiejętności? nie podejmują się ryzyka w procesie uczenia? Nie podchodzą do rożnych wyzwań, które są im proponowane w ramach realizacji podstawy programowej?
Czy spotkałeś ucznia, który bezowocnie siedział nad zadaniami z matematyki próbując je rozwiązać? Czy spotkałeś również takiego ucznia, który po 10 minutach oddał sprawdzian, skończył test końcowo-roczny bez próby rozwiązania go. Dlaczego tak się dzieje?
Zapraszamy na szkolenie jak przekuć porażki i niepowodzenia szkolne w prawdziwą naukę uczenia się na błędach i w doskonalenie siebie.