CLIL, czyli zintegrowane kształcenie przedmiotowo - językowe stanowi ważny trend w programach nauczania Europy. Mimo stosunkowo długiego czasu istnienia nauczania dwujęzycznego w Polsce (pierwsze klasy dwujęzyczne z językiem francuskim powstały w Warszawie w 1991 roku) nadal wielu nauczycieli boryka się z problemem prowadzenia zajęć w systemie CLIL. Z roku na rok rośnie liczba nauczycieli posiadających podwójne wykształcenie: językowe i w zakresie nauczanego przedmiotu. Podwójne wykształcenie nie wystarczy jednak aby stać się nauczycielem CLIL. Problemem wydaje się być brak wiedzy czym tak naprawdę jest zintegrowane kształcenie przedmiotowo – językowe. CLIL często utożsamiany jest z takimi pojęciami jak CBLT (Content Based Language Teaching) oraz immersion. Na przestrzeni lat powstało wiele szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, w których nauczanie dwujęzyczne stanowi problem zarówno dla uczniów jak i nauczycieli. Nauczyciele zastanawiają się czy cała lekcja przedmiotu ma odbywać się w języku obcym, jak poradzić sobie z obszernym materiałem przy ograniczonym poziomie biegłości językowej wśród uczniów ( a niejednokrotnie również wśród nauczycieli) i ograniczonej liczbie godzin. Uczniowie zmagają się z opanowaniem treści programowych, które często sprawiają im problemy w ojczystym języku.
Bez względu na to czy jesteś nauczycielem języka z dodatkowymi kwalifikacjami do nauczania innego przedmiotu czy nauczycielem przedmiotu z certyfikatem poświadczającym znajomość języka obcego, umożliwiającego nauczanie w klasach dwujęzycznych, na szkoleniu
dowiesz się:
1. czym jest CLIL
2. czym różni się CLIL od CBLT oraz immersion
3. jakie są korzyści CLIL dla ucznia, nauczyciela, szkoły
4. jaka jest rola nauczyciela CLIL
5. jak zaplanować lekcję
weźmiesz udział
1. w przykładowej lekcji CLIL
2. w tworzeniu własnego konspektu lekcji CLIL (micro lesson preparation)
3. w przeprowadzeniu lekcji CLIL (micro teaching).